4 september 2016

ETOS Banana Powder, Skin Hydrating Foundation, Smoothing Primer & Fixing Spray


Zoals jullie in mijn vorige Etos artikel hebben kunnen lezen, ben ik #EtosFriends, dat houd in dat ik elke maand producten van Etos voor jullie test! Dit keer 4 producten voor de gezichtsmake-up. 
Klaar voor een artikel bom vol foto's en mijn uitgebreide mening? Lees dan snel verder!


Etos Smoothing Primer €5,99


Je make-up look begin je met een primer, nou moet ik eerlijk toegeven dat ik primer nog wel eens oversla. Waarom? Ik heb nooit echt het idee dat het écht werkt. Dit is een doorzichtig goedje dat er voor zorgt dat je make-up de hele dag op zijn plek blijft zitten, fijne lijntjes en poriën verbergt. 

Dit is de Smoothing primer van Etos, de Hydrating primer heb ik ook al eens getest, die review kun je hier vinden. 


Dit is de primer, boven een klein beetje aangebracht en onder het kleine beetje uitgesmeerd. Je hebt heel weinig nodig. Ik heb de primer aangebracht onder mijn foundation. Op mijn voorhoofd, naast mijn neus en op mijn kin, daar wil mijn foundation nog wel eens vervagen gedurende de dag. De primer is super zacht, smeert fijn uit en heeft geen overheersende geur. 

Laten we verder gaan naar de foundation, waaronder je mijn uiterlijke mening over de Smoothing Primer ook vindt. 

Etos Skin Hydrating Foundation - Ivory €6,99

Op vakantie heb ik 3 weken geen foundation gedragen, een kleurtje heb ik zeker gekregen dus maar hopen dat deze foundation de kleur is. Dit is de kleur Ivory. 


Het is een Natural Silk Foundation, geeft een medium dekking en is geschikt voor een droge tot normale huid. Ook bevat de foundation SPF15. Verder bevat de foundation 30ml en is 12 maanden houdbaar.


Het is wel even nodig om de foundation te schudden voor gebruik. Het is een vrij vloeibare foundation en als je niet schudt, dan verdeeld het pigment zich niet goed, dat is te zien aan het bovenste pompje.


Links zie je mij zonder foundation op en rechts met foundation. Het verschil is minimaal, wat mij erg goed bevalt. Ik heb echt geen full coverage foundation nodig omdat ik niet zoveel te bedekken heb. Mijn rode wangen zijn geëgaliseerd waar ik erg blij mee ben. 

De foundation blend ontzettend fijn uit omdat hij zo vloeibaar is en zoals je ziet matcht de kleur ontzettend goed met mijn huid. 

De foundation heeft de hele dag mooi op zijn plek gezeten, op het gedeelte bij mijn kin na. Zoals ik al zei wil mijn foundation daar wat sneller er af vagen, daar heeft de primer dus wat minder geholpen. De foundation bij mijn neus en voorhoofd en verder overal zat er nog prima op! Ik ben enthousiast. 

Mijn cijfer voor de:
Primer:  7/10 
Foundation: 8/10

Etos Banana Powder €5,99 


Vele van jullie waren hier net zo benieuwd naar als dat ik zelf was. Banana poeders zijn erg bekend in beauty land. Om je contour strakker mee te maken of om  je onder ogen mee te "baken". Nu ben ik benieuwd wat er zo bijzonder aan is, want naar mijn idee is het gewoon een gele poeder, maar we zullen zien!


De Banana powder bevat 8 gram en is 36 maanden houdbaar. Onder de sticker zijn de ingrediënten te vinden. 


Dit is de poeder, er zat nog een sticker over de poeder heen maar die heb ik er voor de foto afgehaald. De poeder is GEEL, no shit. Maar wat ik niet begrijp, is waarom? Je kunt toch ook een transparante poeder gebruiken om je onderogen mee te baken? 


Dit is de swatch van de Banana powder, ik heb een klein beetje aangebracht, de gele kleur lijkt hier vrij subtiel, ook bevat het product glitters, jep, minuscule glittertjes om je gezicht wat op te helderen. 


Na mijn concealer ben ik met een kleine kwast mijn onder ogen wezen af poederen.
Zoals je wel kunt zien worden mijn onder ogen oranje, wat er totaal niet mooi uit ziet, alsof je een verkeerde kleur concealer hebt gebruikt… 
Voor meiden met een tintje zal dit product geschikter zijn. Maar wij meiden met een lichte huid kunnen dit maar beter niet gebruiken… 

De poeder zelf is ontzettend zacht, heeft geen nare geur maar alleen de kleur is voor mijn huid niet geschikt. 

Mijn cijfer voor de:
Banana Powder: 4/10

Etos Fixing Spray Hydrating - €4,99


Jaaa een goedkope fixing spray, we kennen allemaal wel de Fix+ van MAC, of de All Nighter Setting Spray van Urban Decay, maar niet iedereen heeft zoveel centjes om je make-up goed te laten zitten. Daarom ben ik erg blij dat Etos een goedkope Fixing Spray heeft. 

De Etos Longlasting fixing spray heb ik ook getest, die review lees je hier. Maar dit is een andere variant, namelijk de Hydrating Fixing Spray.


Deze zorgt er voor dat je een natural en longlasting effect krijgt. 


Werkt het? Ik denk het wel. Aller eerst is zo'n spray heerlijk verkoelend en fris. Ook ruikt 'ie lekker en is fijn in gebruikt, het is echt een nevel die je over je gezicht krijgt, erg fijn! Ik heb zeker het idee dat mijn make-up veel minder poederig wordt maar of het longlastig wordt? Dat durf ik niet te zeggen!

Mijn cijfer voor de:
Fixing Spray: 9/10


Ik ben ontzettend onder de indruk van de Etos producten, op de Banana powder na. Als je een tintje hebt heb je geluk met de Banana powder, maar ik zal 'm er niet vaak meer bij pakken! 
De foundation geeft een lichte dekking en blijft mooi op zijn plek zitten door de primer. 
Zo'n poederhoofd hebben we ook niet meer na het gebruiken van de Fixing Spray. 

Wat vind jij van deze producten als je het zo leest en ziet? 
Ik zou het leuk vinden als je een reactie achter laat! 

Bedankt voor het lezen en tot snel!
Liefs, Esmée 


#ETOSFRIENDS 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten