12 februari 2016

3-in-1 Review Essence Pure Nude Foundation, Concealer en Poeder


In mijn vorige artikel heb je kunnen lezen dat ik een enorm pakket van Essence heb ontvangen. Daar zaten onder andere deze 4 producten in. Alle 4 van de Pure Nude lijn van Essence, twee foundations, concealer én poeder. Ben je benieuwd naar alle 4 de producten? Lees dan snel verder.


Essence Pure Nude Foundation 10 Pure Beige - 20 Pure Sand



Laten we beginnen met de foundation. Ik ontving 2 kleuren. 10 Pure Beige en 20 Pure Sand. Ook is er nog een donkerdere kleur dan 20, namelijk 30 Pure Honey. 


De foundations zien er mooi uit, ogen niet goedkoop en hebben een pompflacon, wat ik echt geweldig vind! 

De Pure Nude Foundations bevatten 30 mL en zijn 6 maanden houdbaar.


Links zie je de kleur 10 Pure Beige en rechts de kleur 20 Pure Sand. Het verschil in kleur is best wel groot zoals je kunt zien. 


De foundations zijn vloeibaar, maar niet zo vloeibaar dat het gelijk van je hand druipt, maar het loopt wel. 


Hier breng ik de kleur 10 Pure Beige aan op mijn gezicht. De foundation heeft een gele ondertoon en heeft een medium dekking. Ik heb van mij zelf rode wangen en dat zie je helaas nog wel door de foundation heen. Mijn oneffenheden op mijn kin heeft hij wel wat verdoezeld maar een full coverage foundation kun je het niet noemen. De dekking is medium, naar mijn idee erg mooi, van mij mag er nog wel wat door heen schijnen. 


En hier breng ik de kleur 20 Pure Sand aan. De stipjes zie je bij deze minder omdat ik vergeten was om een foto te maken mét stipjes op mijn gezicht net als bij 10 Pure Beige haha. Maar ondanks dat, de foundation is voor nu te donker. Het is geen oranje kleur gelukkig, maar hij is nog net een tikkeltje te donker voor nu. De dekking is uiteraard hetzelfde. 


Links zie je de kleur 10 Pure Beige op mijn gezicht, en rechts 20 Pure Sand. 10 Pure Beige is voor mijn huid goed qua kleur. Ookal moet ik zeggen dat ik 'm niet erg licht vind voor de lichtste foundation van de 3 kleuren waaruit je kunt kiezen. 

Essence Pure Nude Foundation 10 Pure Beige - 20 Pure Sand €3,89

Essence Pure Nude Concealer - 10 Pure Beige



En dan een concealer die past bij de foundation. Ook hiervan hebben ze 3 kleuren. Dezelfde namen als de foundations dus ik neem aan dat ze perfect bij de foundations passen!

De Pure Nude Concealer bevat 3,2 gram en is 12 maanden houdbaar.



Dit is de concealer. Hij is goed gepigmenteerd, erg romig en blend mooi in de huid. 


En hier de concealer aangebracht onder mijn ogen. De concealer is een tintje lichter dan de foundation, zo kun je mooi highlighten met de concealer om je ogen wat meer op te lichten!
Ik ben fan, ziet er mooi uit!

Essence Pure Nude Concealer - 10 Pure Beige €2,59

Essence Pure Nude Powder - 20 Nude Beige


Mijn complimenten voor de verpakking, ziet er echt geweldig goed uit! 

De Pure Nude powder is in de kleur 20 Nude beige, bevat 7 gram en is 6 maanden houdbaar. 



De poeder is erg mooi licht qua structuur, ik ben slechts 1 keer over de poeder gegaan en er kwam redelijk veel van af. Het is een poeder om mee af te poederen, geen foundation poeder. 


En hier de poeder op mijn gezicht. Links: foundation + concealer. Rechts: Foundation + concealer + poeder. Dit is lastig om te laten zien op foto's maar in real life zie je zeker wel verschil. Ik glim zelf amper omdat ik een droge huid heb, en gebruik daarom ook nooit poeder, maar ik heb toch de poeder aangebracht en ik vond het effect erg mooi! 

Ik heb de poeder globaal aangebracht en het ziet er mooi uit, ik kan niet precies uitleggen wat voor effect het precies geeft maar de poeder maakt mijn huid matt maar niet op een extreem matte manier. Lastig om uit te leggen maar ik vind het effect erg mooi!

Essence Pure Nude Powder - 20 Nude Beige €3,59

Ik ben erg te spreken over deze lijn van Essence. Vooral de poeder vind ik erg fijn en ben ik van plan om nu dagelijks te gebruiken. Over de concealer en foundation ben ik uiteraard ook erg tevreden! 

Wat vind jij van de Pure Nude lijn van Essence? Nu je dit zo hebt gezien?


Bedankt voor het lezen en tot snel weer!
Liefs, Esmée


Volg jij mijn blog al op Bloglovin? Klik hier. Bedankt voor je reactie en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten