9 november 2015

DIY Polaroid Licht Slinger

Ik ben dol op lichtjes én op foto's. Lichtjes maken je kamer zo leuk knus, en je kunt je kamer gemakkelijk op leuken, zonder dat het al te veel geld kost. Lees snel verder. 


Bij de action kocht ik 2 pakjes met lichtjes. De lichtjes hebben mij €1,69 per stuk gekost, en dan heb je 40 lichtjes, super goedkoop! Alleen de lichtjes ophangen vond ik al leuk maar ik wilde het specialer. Ik ging aan de slag met foto's. Ik heb zelf geen Polaroid camera, maar het kan ook op een veel goedkopere manier.


Stap 1 - Je Polaroid Sjabloon


Dit is het "sjabloon" wat ik heb gebruikt voor mijn polaroid foto's. Bron: Google.
Ik bewerk de polaroid in Picmonkey, een super handige site voor het bewerken van je foto.

Stap 2 - Het plaatsen van je foto, in de polaroid





Kies in de linker balk het "vlindertje" en druk op Your Own. Dan opent Picmonkey jou foto's en kun je je eigen foto kiezen. Zet de foto er in, let er wel op dat je foto vierkant is, ik heb deze foto al eerder uitgesneden. Vervolgens vergoot je je foto zo, dat het zwarte vlak niet meer te zien is. 

Stap 3 - Sla je foto op

Sla daarna je foto op in png, ik heb dit gedaan omdat de achtergrond transparant was, jpg kan ook gewoon. 

Stap 4 - Zet je polaroid foto's in een Word document

Als je al je foto's hebt gemaakt en opgeslagen kun je ze in een word document zetten. De afmetingen heb ik iets aangepast en mijn foto's zijn een tikje groter dan de echte polaroids. Print het uit en knip het mooi recht uit, zodat het lijkt op een echte polaroid foto!































Ik heb mijn foto's vast geplakt met plakband, het had ook met een schattig knijpertje gekund, maar mijn licht slinger werd daardoor wel wat zwaar.
















En dit is het resultaat. Ik heb nog meer foto's om op te hangen maar dit was het begin. Het ziet er zo leuk uit! Voor weinig geld heb je toch weer een gezellige kamer, het is eens wat anders en ik ben erg blij met het resultaat.

Bedankt voor het lezen, hopelijk heb je er iets aan gehad en zie ik je de volgende keer weer.
Liefs, Esmée

Volg jij mijn blog al op Bloglovin? Klik hier. 





 Bedankt voor je reactie en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten