15 januari 2016

Catrice Even Skintone + All Matt Plus Foundation Review


Foundation, echt een uitvinding als je het mij vraagt. Om snel alle oneffenheden te verbergen is foundation dé oplossing! Maar de juiste kleur, dekking én houdbaarheid vinden, is soms nog knap lastig, zeker als het om wat duurdere foundations gaat. Daarom koop ik mijn foundations graag in de actie… Lees snel verder!

Kruidvat heeft eens in de zoveel tijd de 2 voor €6 actie, bij Catrice. En daar maak ik maar al te graag gebruik van, de foundations van Catrice kosten namelijk al meer dan €6,- per stuk!


Ik nam 2 foundations mee, de Catrice Even Skin Tone foundation in 010 Even Vanilla, en de Catrice All Matt Plus foundation in 010 Light Beige. De foundations hebben een verschillende ondertoon. De Even Skin Tone foundation heeft een gele ondertoon (vanilla) en de All Matt Plus een roze ondertoon (beige).



Hier de 2 foundations op mijn handpalm. Links zie je de Even Skintone foundation en rechts zie je de All Matt Plus foundation. Verschil ik kleur kun je goed zien, de foundations zijn beide erg dik en glijden niet van mijn hand af. Ik was erg benieuwd of beide kleuren goed voor mijn huidskleur waren en of je verschil merkt van de ondertoon of niet. Mijn ondertoon is roze. 

Catrie Even Skintone Foundation 010 Even Vanilla


De flacon van de foundation is van glas, bevat 30 mL en is 6 maanden houdbaar. De foundation bevat ook SPF 25. 


Links zie je mijn gezicht zonder foundation en rechts met de Even Skin Tone foundation.
Wat mij aller eerst opviel, was de geur. Het ruikt niet heel vies, maar het was zeker geen fijne geur. De kleur is goed voor mijn huid, waar ik erg blij mee ben. De kleur is niet te donker en niet te licht, eigenlijk perfect. De dekking is voor mijn huid goed. Niet full-coverage maar wel genoeg.

De foundation is nog in 1 lichtere kleur te verkrijgen, deze kleur is niet extreem licht dus ik betwijfel of deze foundation geschikt is voor de lichte huidjes.
Deze foundation kost €7,59, wat ik persoonlijk wel aan de prijs vind voor Catrice.

Formule: 8
Dekking: 7
Kleur: 9
Geur: 5
Prijs: 6

Ik ben erg tevreden over deze foundation. De prijs en geur vind ik wat minder, maar de foundation heeft een top werking!

Catrice All Matt Plus - 010 Light Beige



Deze foundation heb ik al in mijn stash, maar ik was aan een nieuwe kleur toe. Dit keer koos ik de kleur 010 Light Beige, de lichtste kleur in het assortiment.

Ook deze flacon is van glas en ziet er mooi uit, bevat 30 mL en is 12 maanden houdbaar.

Links zie je mijn gezicht zonder foundation en rechts met de Catrice All Matt plus foundation. De dekking van de Even Skin Tone vond ik beter, maar slecht is hij zeker niet. De geur van deze foundation vind ik erg fijn, de substantie is wat dikker dan de even skin tone, dit is de lichtste kleur van de All Matt plus foundations, super licht is deze ook niet. De kleur is ook goed voor mijn huid. 

Deze foundation kost €6,59 

Formule: 7
Dekking: 6
Kleur: 9
Geur: 8
Prijs: 6,5

Ook over deze foundation ben ik erg te spreken.


Merk je verschil in de 2 kleuren ondertoon? Nee, ik persoonlijk niet. Beide kleuren zijn perfect voor mijn huid en daar ben ik blij mee, eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht! Bij beide foundations vind ik de substantie erg fijn, de foundations "zitten" niet op je huid en het ziet er niet uit alsof je veel make-up op hebt.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Even Skin Tone, ondanks de geur, je blijft dit uiteraard niet de hele dag ruiken, slechts alleen tijdens het aanbrengen. Ik vind beide foundations erg goed en zeker als ze in de actie zijn, dan kosten ze eigenlijk nog maar €3 per stuk! Koopje toch?

Heb jij een van deze foundations? Zo ja, wat vind je ervan? En zo nee, ben je nieuwsgierig geworden?

Bedankt voor het lezen en tot snel weer! Liefs, Esmée




Volg jij mijn blog al op Bloglovin? Klik hier. Bedankt voor je reactie en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten