9 december 2015

I HEART MAKE-UP Chocolate dupe TOO FACED CHOCOLATE BAR?

Zoals jullie al eerder hebben kunnen lezen, zijn er een aantal I HEART make-up producten te koop bij het kruidvat. 
De verpakkingen van de Chocolate palettes zijn duidelijk geïnspireerd op Too Faced. Zelf heb ik het Too Faced Chocolate Bar palette en ik was erg benieuwd of de kwaliteit, van de 6 keer zo goedkope Chocolate Palette van I Heart Make-up, het kan bij staan.


De verpakking vind ik erg leuk, bevat 22 gram en 16 oogschaduws.
De plekken van de oogschaduwen in het palette zijn niet helemaal gelijk maar wel goed na gebootst.




















Bij het palette van I Heart Make-up krijg je een spons-applicator, wat het Too Faced palette niet heeft.













































De palettes hebben beide namen, bij die van I Heart Make-up krijg je een los velletje met namen, en bij de van Too Faced staat het boven de oogschaduws zelf.
































Bij de eerste rij heb ik een voorbeeld gegeven over de swatches, de linker swatch is telkens van I Heart Make-up en de rechter swatch van Too Faced.

De kleuren van de eerste rij zijn niet helemaal identiek, maar ze komen zeker wel in de buurt. De oogschaduws zijn wat stroever dan die van Too Faced en sommige ook wat korrelig.

In de 2e rij zijn er ook nog wel wat verschillen te ontdekken. De kleuren van het Too Faced Palette zijn warmer dan die van het I Heart Make-up palette. Dat is te zien aan de 2e kleur van links. De kleuren van het I Heart make-up palette zijn goed gepigmneteerd en smeren fijn uit, bij sommige gaat dit wel wat stroever dan bij de ander. 

































Ook in de 3e rij is te zien dat de kleuren van het Too Faced palette warmer zijn. De bordeaux rode kleur uit het I Heart Make-up palette vind ik stiekem mooier dan die van Too Faced. Ook deze rij is goed gepigmenteerd!

















En dan natuurlijk de ooglook, niet te missen. De intensiteit mis ik bij het palette van I Heart Make-up, maar voor die prijs vind ik het echt een prima dupe voor het Too Faced chocolate bar Palette. De kleuren zijn misschien niet allemaal identiek, maar de looks lijken naar mijn idee wel goed op elkaar.

Dit palette is te koop voor €7,99 bij het Kruidbat.

Bedankt voor het lezen en tot snel weer!
Liefs, Esmée

Deze review is ook te lezen op BeautyTopia.nl, daar blog ik ook voor.

Volg jij mijn blog al op Bloglovin? Klik hier. 





 Bedankt voor je reactie en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten