12 april 2014

Everyday make-up producten (update)

Een tijdje geleden heb ik hier ook een artikel over geschreven maar er is heel wat veranderd dus ik vond het tijd worden voor een update. Ik vertel in het kort over de producten wat ik er van vind en waarom ik het gebruik. Kijk je mee?




Ik begin met een schoon gewassen gezicht. Dit doe ik met een facewash van Clinique. 
Dan breng ik een dagcréme aan van kruidvat eigenmerk. Deze vind ik erg fijn werken en trekt snel in. 

Dan foundation. Ik gebruik op dit moment de Rimmel London Match Perfection foundation. Deze geeft een optimale dekking en er zit SPF in. Dit breng ik aan met een stipplingbrush of een foundation kwast (deze zijn van ebay) Ik heb over de foundation en de kwasten een uitgebreid artikel geschreven.  Als je benieuwd bent kun je even kijken. 



Verder met concealer. Ik gebruik de maybelline fit me concealer. (ook hier staat een artikel over online) Hij geeft net even iets meer dekking op sommige plekken waarvoor ik dit nodig heb. Ik heb de concealer in de kleur 15.


Time for brows! Ik gebruik nog steeds het Catrice eyebrow kitje, ik doe dit in combinatie met een schuin afgesneden kwastje van de action. (eventuele tips over een fijn wenkbrauw kwastje zijn zeker welkom)


Tijd om alles af te poederen. Ik gebruik de essence all about matt fixing compact powder om mijn gezicht te matteren. Ik heb dit vooral nodig op mijn voorhoofd. Ik doe dit met een kwast van de Primark. 


Om een beetje kleur in mijn gezicht te brengen gebruik ik een blush van Bourjois, in de kleur 16 Rose Coup de Foudre. Ik breng ook een beetje highlighter aan op mijn jukbeenderen voor een "glowy" effect. Dit breng ik aan met een blush kwast van essence.



Dit is mijn favoriete deel. Hier doe ik ook het langst over: Mascara. 
Ik gebruik 3 soorten mascara's. Aller eerst krul ik ze met een wimperkruller van de Hema. 
Dan breng ik een paar laagjes aan van de Max Factor Clump Defy, dan een paar laagjes van de Catrice Better Than False Lashes aan en als laatst een mascara van Maybelline de Volum' Express classis. En om het helemaal af te maken gebruik ik nog een keer de Max Factor Clump Defy om eventuele klontjes uit mijn wimpers te halen. 


Ik vind lipstick overdag niet fijn om te dragen op school, daarom gebruik ik een lipbalm van de bodyshop. 



Dan de ogen. Als ik 1e uur vrij heb, neem ik iets meer tijd om me op te maken. Dan breng ik oogschaduw aan. Ik gebruik aller eerst een W7 Eye Primer (review staat ook al online). Dan ga ik aan de slag met het W7 In The Buff Natural Nudes eye colour palette. 


Als eerst breng ik de aangegeven kleur aan op mijn wenkbrauwbot. 


Het aangegeven kleurtje breng ik aan over mijn hele bewegend ooglid.


Het laatste aangegeven kleurtje breng ik aan in de binnenste ooghoeken. 


Dit was het. Bedankt voor het lezen. Het lijkt me leuk als je een reactie achter laat.

Liefs, Esmée 

instagram: @ beautybyesmeex


1 opmerking: